Proteinowe pulpety z tofu.

Kolejna porcja eksperymentów, z zapewne dobrze Ci znanym, białym roślinnym serkiem przyniosła pożywne i super zdrowe pulpety proteinowe. Dobre po treningu, ale też na codzienny obiad.

 

Tofu jest tworem niskokalorycznym, wysokobiałkowym, a przede wszystkim ma ciekawą konsystencję, z której można wyczarować niemal wszystko. Od rewelacyjnych, słodkich ciast, przez rozmaite sosy, aż po placuszki czy kotleciki. Do roboty zatem!

Czas przygotowania: 20 minut
Poziom trudności: łatwe
 
        Składniki na osiem kulek:
  • kostka tofu (180 g)
  • łyżeczka soku z cytryny
  • dwie łyżeczki musztardy ostrej
  • sól, papryka wędzona, oregano
  • bułka tarta / otręby / sezam
  • olej do smażenia
Tofu dzielimy na mniejsze kawałki i wrzucamy do naczynia blendera. Dodajemy musztardę, sól, przyprawy i zioła. Skrapiamy sokiem z cytryny. Całość blendujemy do uzyskania gładkiej, jednolitej masy. W dłoniach formujemy nieduże kulki, które następnie obtaczamy w bułce tartej, otrębach lub nasionach sezamu. Smażymy na złoty kolor z obydwóch stron.

4 Comments

Add Yours

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *